Friday 26 September 2014

Posted by CikAlin VitaShop on 07:29 No comments
Assallammualaikum dan Salam Sejahtera .

Hari ini saya ingin bercerita tentang Alfalfa Shaklee yang banyak khasiatnya dan menjadi antara suplement wajib harian saya dan keluarga.


Jika orang kata kita nak berkebun sayur kita perlukan tanah yang subur dan untuk dapatkan tanah yang subur kita perlu membajak , membuang sampah , kayu kayu lama  dan macam macam lagi untuk memastikan tanah tersebut subur dan boleh menyerap dan menyimpan baja dengan baik ..

Begitu juga dengan tubuh badan kita , jika kita nak tubuh badan kita sihat dan bertenaga , kita juga perlu membersihkan tempat pemprosessan vitamin iaitu Perut atau Usus kita . Barulah , apa sahaja makanan atau suplemen yang kita makan akan di serap oleh badan dengan baik sekali . 

Perut atau Usus boleh dibersihkan dengan proses Detox . Detox yang di maksudkan ialah menggunakan supplement Shaklee iaitu Alfalfa Complex . Ianya membantu mencuci Usus , Hati dan juga Darah.


Alfalfa Shaklee merupakan formula shaklee signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950 an . Diperbuat dari tanaman alfalfa ( Medicago Sativa ) .Ianya juga dikenali sebagai Raja segala tumbuhan . Tumbuhan ini sekurang2nya mengambil 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. 


Daun alfalfa dari shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak . Daunnya yang telah matang , kaya dengan klorofil . Daun daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya . Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan . 

kemudian , daun daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet . Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan shaklee yang sangat ketat dan teliti . 

Antara manfaat utamanya adalah seperti berikut ;



Hubungi saya untuk keterangan lebih lanjut dan juga untuk mengetahui harga hebat saya . 


0 ulasan:

Post a Comment