Saturday 20 September 2014

Posted by CikAlin VitaShop on 23:54 No comments

Assallammualaikum Dan Salam Sejahtera .

Hari ini saya ingin bercerita tentang penyakit yang selalu di alami oleh Warga Emas dan Orang -Orang  Dewasa yang dekat je dengan diri kita seperti Ibu Bapa , Nenek Datuk, Sedara Mara , Orang kampung , adik beradik dan lain lain yang Seangkatan dengannya..

Sakit Sendi adalah sakit seperti lutut , tulang belakang , bisa bisa tangan , bisa bisa jari dan macam macam lagi yang berkenaan dengan saraf , sendi dan Joint tulang .

Berikut adalah beberapa tanda yang menunjukkan anda perlukan supplement sendi ;

Sakit sakit belakang leher , bahu , tulang pinggang , tangan , lutut , tapak kaki membengkak dan lain lain .

Gejala ini menyebabkan kita semua sukar untuk melakukan kerja kerja harian dan memeningkan juga kepala kita .

Ubat tahan sakit hanya boleh membantu dalam masa yang singkat sahaja . Ini adalah kerana ubat tahan sakit mengandungi dadah yang menipu minda kita untuk membuatkan kita rasa tidak sakit , walhal penyakit itu masih wujud lagi . Apabila dosnya hilang  sakit tersebut akan tetap dirasa .

Untuk itu , marilah kita bantu kedua ibu bapa kita dalam menghadapi gejala ini . Dulu masa kita kecil ,mereka sanggup berkorban apa sahaja untuk  kita . Ada yang ibu bapa sanggup tidak tukar baju bertahun tahun semata mata untuk memenuhi keperluan anak anak mereka .. sedih pulak rasanya ..


Ini adalah contoh Sendi yang tak sihat . Mudah seliuh , keradangan , kegatalan dan bengkak pada tendon .
Tendon kehilangan keanjalan akibat kecederaan , penggunaan berlebihan atau penuaan.


Ini pula adalah kerana bendalir sinovia diserang oleh sel darah putih . Minyak ikan atau herba seperti Boswellia boleh membantu .
Kesakitan akan berlaku kerana pergeseran antara tulang yang tidak ada span/gel antara kedua duanya . Glukosamina boleh membantu dalam keadaan ini .


Untuk membantu ,  mereka mereka yang mempunyai gejala ini perlu  mengambil supplement sendi yang terdiri dari kalsium , Glukosamin  dan Omega 3.


Kaedah 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat
Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :
(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen
Ekstrak Boswellia yang diperolehi dari resin pokok Boswellia serrata . Ekstrak botanikal ini mengandungi asid boswellik yang menghalang formasi leukotrien , kimia yang dihasilkan oleh tubuh yang menyerang tisu sendi menyebabkan ketidakselesaan sendi .
Ekstrak Jagung membekalkan sumber glukosamin yang pekat . Glukosamin adalah satu jenis gula amino yang berfungsi sebagai blok utama pembinaan struktur proteoglycans , komponen struktur rawan dan cecair diantara tulang yang membekalkan pelinciran .
Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi
Omega Guard Shaklee Memelihara fungsi fungsi sendi ( arthiritis) - Paras asid lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan .Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis , memelihara fungsi fungsi sendi dan gout dengan effective .
Kaedah 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat
Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.
Setelah proses rawatan dengan supplement sendi di ambil , In shaa Allah dengan Doa + Usaha dan Tawakal kita ,  sakit sakit sendi akan berkurangan dan memudahkan kita dan warga emas kita semua menjalani kehidupan harian dan ibadah .
Hubungi saya untuk mendapatkan khidmat nasihat dan cara cara pemakanan supplemen ini secara effektif . 

----------------------------------------------------------------------------------------
Kekalkan Kesihatan & Kecerdasan!
Sihat & Berjaya bersama saya
Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Faizal Deni
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Melaka Tengah / Alor Gajah / Jasin
Shaklee ID [ No : 1078662 ]
Fon : 011-21196728
Email : cikalin.vitashop@gmail.com
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1078662 .
Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
----------------------------------------------------------------------------------------

0 ulasan:

Post a Comment